mandag, august 13, 2007

Post race og NM triathlon

61 dager igjen til IM Hawaii. Siden jeg kvalifiserte meg i Tyskland så er tanken på Hawaii det som har holdt meg oppe gjennom sommeren.
Det er klart at etter en IM konkurranse er det viktig å nullstille seg, hente seg inn igjen og gjøre andre ting. I noen dager er det herlig. Litt sånn sveve på en sky, nyte livet og rett og slett ta det rolig. Men så begynner man å bli rastløs og supermotivert for videre innsats. Og så er det på an igjen.
Men siden jeg hele tiden har hatt tanken om NM i bakhodet så har jeg i hele sommer trent pent og moderat og heller prøvd å kjøre litt kortere intervaller og annen trening som jeg ikke alltid gjør når jeg trener mot IM. Likevel har det blitt 4 langturer på sykkel over 4t, og det er vel nesten mer enn det jeg hadde i forkant av Tyskland, så jeg er i gang igjen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
NM triathlon

I helga var det NM. Og der hadde jeg litt ambisjoner. Dessverre gikk det ikke noe særlig og det hele endte med punktering på 2. runde på sykkel innerst i Maridalen. Og da var det løpet over.
Men før det så hadde jeg ingen god følelse og jeg begynte med en for dårlig svømming hvor jeg kavet og sleit med å finne rytmen. Det var rett og slett ingen god følelse.
Under sykkel så begynte det forsåvidt ok, men på vei inn i Maridalen så merket jeg at beina ikke var med. De var tunge, slitne og daue. Ingen trøkk der nei! For tiden så har jeg liksom bare en fart. og det er min IM fart. Det holder såvidt på en IM, men er ikke mye tess på en kort distanse. Da jeg lå på en ca 6. plass så punkterte jeg og løpet var over. Egentlig nesten like greit, selv om 5km gåing/jogging barbeint inne i Maridalen var verre for beina enn å komme til mål.

Synd at det skjedde, men jeg klarer liksom ikke helt å deppe over det. Tanken min er ett helt annet sted for tiden og jeg tenker kun Hawaii.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Trening fremover:
Forrige gang jeg var på Hawaii og kjørte 9.29, så var høsten miserabel med hensyn til trening. Mye jobb, mye reising gjorde at treningen var ca 5-10t i uka fra midten av august og frem til avreise. At jeg klarte å komme i form og perse da med den treningen skjønner jeg fortsatt nesten ikke. Det treningsopplegget jeg fulgte står ikke i noen lærebøker ( jo essensen gjorde det, men periodisering og treningstimer var way out i forhold til læreboka).
Men denne gangen blir det muligheter for å kunne trene fornuftig og riktig frem til start, så da får vi se om hvordan det gir resultater.
Mer om hva jeg kommer til å gjøre og tanker om høst treningen kommer plutselig i en annen blogg.

Ingen kommentarer: