mandag, april 09, 2007

Min nye sykkel!






Kuota - Kalibur


Da er sykkelen på plass og ferdig montert. Som sagt: Jeg følte ett sterkt behov for en ny sykkel og da en temposykkel. Valget var lett: For etter å ha sett Norman Stadler fise gjennom IM Hawaii på ny sykkelrekord på 18mil: 4.18 på en Kuota Kalibur, så kunne ikke jeg være dårligere.



Gjennom mine venner i Bedre Sykler: www.bedresykler.no ble sykkelen bestilt med det den grommeste utstyrsgruppen som er tilgjengelig: Campagnolo Record. Og da den nye 07 gruppen. Og for feinsmeckere: Bremsene er nye for 07 sesongen og heter Skeleton og vesentlig lettere enn fjorårs modellen. Og for ikke å glemme kranksettet: De nye Ultra Hollow krankarmene i karbon (selvfølgelig). Se bilde!


Som tempostyre falt valget på ett nytt styre fra ITM som heter Nivola. Materialvalget her også karbon og styret er meget lett og med en ny patent som gjør at putene kommer veldig lavt burde muliggjøre en bra tempoposisjon. ( jeg får vel legge ut bilder av meg i tempostilling når fininnstillingen av sykkelen skal gjøres).

Som hjul blir det Zipp 808. Ingen over ingen ved siden! De funka meget bra i fjor og skal vel fungere bra i år også!

Uten å ha veid sykkelen ennå, så blir det vel ca 7kg med pedaler og alt inkludert. Og det kan man vel ikke klage over!

Så nå er det bare å gjøre unna London marathon og så blir det sykling for alle penga. Eller forresten: Jeg tror jeg setter meg på rulla nå med en gang for å teste...


Se forøvrig bilde!

1 kommentar:

Hans Olav Melberg sa...

Hei,

En misunnelig hilsen fra en som sykler på Lillebroren (Kuota K-Factor). Spesielt likte jeg tempostyret og muligheten til å ligge lavt (Selv om albuene blir litt bredere med den løsningen de har valgt).

Ryktene sier forresten at flyindustrien har problemer med å få tak i nok karbon. Nå vet jeg hvor alt har blitt av.