tirsdag, mars 20, 2007

Svømme NM del 2:

400m IM:

For første gang siden tidlig 90 tall svømte jeg 400m Im i konkurranse. Og for de som lurer på hva det er,så er det en av de vondeste øvelsene som finnes i svømming: 100m Butterfly, 100m rygg, 100m bryst og 100m Fri.
Målet var å klare den norske mastersrekorden i klassen. Og det gikk nesten! Men evigunge Nyhus var likevel langt foran meg, og jeg måtte nok en gang ta til takke med 2. plassen etter Øyvind.
Løpet i seg selv var greit nok, men med en litt vel tøff åpning på første 100m. Ryggen og brysten ble liksom litt sånn survival modus før jeg klarte å ta meg greit sammen og avslutte fri biten rimelig greit. Kom i mål på 5.11 og noe, og er vel rimelig fornøyd med det.

4*50m Fri:

Etter 50m fri på stafetten i går ble jeg oppgradert til 4*50 Fri laget vårt i yngste mastersklasse. Og selv med 400m IM i kroppen gikk det alldeles strålende. Vi vant klart og jeg avsluttet siste etappe med å presse tiden enda litt lengre ned: 25.4 fikset jeg nå på siste etappe.
Sammen på laget var Tommy, Odd Roar, Rune og meg.

100m IM:
På søndag var det 100m IM på planene individuelt. Og i ettertid kan jeg vel si at dette var øvelsen hvor jeg absolutt ikke fikk det til. Det begynte med at jeg rotet og klarte å glemme svømmebrillene og badehetta sånn rett før start og var rimelig stressa på det. Fikk tak i noen andre svømebriller, men ingen badehette.
Selve svømmingen gikk da under pari og hadde jevnt dårlig hele veien, selv om spesielt bryst etappen var begredelig. Jeg fikser ikke brystsvømmingen for tiden (eller har vel egentlig aldri fikset den!).
Så her ble det en 4. plass med tiden 1.06.5. Og det er faktisk senere enn i fjor!


4*50m Fri- Mixed:
Dagen ble avsluttet med en mixed stafett: to gutter og to jenter. Her gikk det vel egentlig som forventet, bortsett fra at jeg klarte å få disket laget med tjuvstart. Noe jeg mener var en tvilsom abgjørelse. Men uansett: Disket ble vi og jeg er synderen! Så ingen topp plassering her.


Oppsummering:

Sånn totalt sett endte NM masters med 3 gull, 2 sølv og en bronse. Og det er jeg fornøyd med. SÅ nå er jeg skikkelig gira på å fortsette trøkket på svømmingen.
Men først er det London maraton. Og nå er det litt under 5 uker igjen, så her er det bare å komme seg ut på trening!

Ingen kommentarer: