lørdag, mars 17, 2007

NM Svømming

Som nevnt i en tidligere blogg så jeg jeg i helga i aksjon under NM i svømming. Riktig nok for masters, eller veteraner som man kaller det på godt norsk.
Selv om svømming er en del av triathlon så er det likevel en vesensforskjell å svømme korte distanser i bassenget enn å svømme en 3800 på en Ironman.
Uansett så har jeg svømt og så langt er resultatene slike:

100mF:
Årets første øvelse på min gamle hjemmebane. Var rett og slett pissenervøs og redd for å mislykkes. Standarden på 100m F er under minuttet og i fjor så feilet jeg totalt med å miste svømmebrillene og kave som en tulling.
Så jeg hadde litt selvpålagt press på meg.
Løpet gikk over all forventning: Jeg åpnet moderat på 28.48 og avsluttet sterkt med retur på 29.45. Spesielt 3. 25m var sterk. Litt stiv på slutten, men ikke mer enn det må være og slutt tiden ble tislutt 57.93.
Er rett og slett kjempefornøyd og fikk en bra start på konkurransen.
Her ble det 3. plass.

4*50m medley stafett:
Jeg hadde ankeretappen her og kjørte en sterk 50m på 25.79. Vi vant med solid margin og fikk tiden 1.56.86. Og på laget svømte Rune, Bjør Harald Tommy og meg.
Solid innsats!


800m Fri:

Dette burde kanskje være parade grenen min, men er absolutt min dårligste øvelse under NM. Heligvis var konkurransen i klassen moderat slik at jeg klarte å dra i land seieren på en tid hårfint under 10min: 9.59.45. Åpnet 400m på 4.57.22.
Nei dette var ikke bra nok selv om tiden var 8 sekund raskere enn i fjor.

100m BF:
I dag lørdag, så åpnet jeg med en liten BF øvelse. Gikk vel egentlig ok, men følte jeg kavet litt mye og klarte ikke å avslutte 100%. Men igjen endel bedre enn i fjor og tiden på 1.04.00
Med en åpning på ca 30.3. Her ble det 2. plass, men ble gruset skikkelig av vinneren.

Og det var oppdateringen så langt....

Ingen kommentarer: