søndag, mars 04, 2007

Sesongplan for gla' mosjonisten

Ja vi er nå kommet til mars og sesongen begynner å nærme seg for noen og enhver. Faktisk er det allrede noen nordmenn som har vært i det store utland og kjørt sine Ironman konkurranser.
For min del er jeg glad det er en stund til jeg skal i aksjon. Men før jeg starter på Ironman Germany, så er det noen andre ting som står på tapetet:

Masters NM i svømming 16-18 mars
Årets første konkurranse står på planen da. Jeg stilte opp på hjemme bane i fjor og stiller også i år på min gamle hjemmebane, nemlig Kristiansand.
Øvelsene mine der er: 100m Butterfly, 100m og 400m medley, 100m og 800m Fri. I tillegg blir det sikkert en stafett eller to for Lambertseter
For min del blir det å prøve å komme i svømmeform og gjøre noen gode tider som en litt eldre mann på 36 år kan være fornøyd med. Og akkurat nå er det 100m Butterfly og 400m medley som ser ut til å kunne bli mine beste øvelser.
Konkurransen kan følges på nettet: www.livetiming.no

London maraton 22.april:
Ett større mål for sesongen er London maraton. For tiden samler jeg km og klarer å logge ca 100km i uka. Må være ærlig nok til å si at det ikke blir så mange mil på sykkel, men det skal jeg ta i neste omgang. Målet der er å komme under 2.40 og aller helst så langt som mulig under. Kanskje pers som er på 2.35? På en maksimal dag så kan det kanskje gå. Men time will show...
Akkurat nå er jeg småoptimistisk..
Også der er det mulig å følge konkurransen på nettet:http://www.london-marathon.co.uk/

Ironman Germany 1.juli:
Sesongens store mål er helt klart Ironman i Tyskland i en løype som jeg har meget gode erfaringer med. Og jeg satser selvfølgelig på å kunne gjøre noe alla det samme løpet som sist, og aller helst litt kjappere. I forhold til forrige gang så skal det være minutter å hente både på sykkel og løp. Men det avhenger selvfølgelig av en god vårsesong med mange gode timer trening, og spesielt mange fine timer på sykkelsetet.
Og forhåpentligvis så holder det til å kvalifisere seg til Ironman på Hawaii.
Konkurransen følges live her: www.ironmanlive.com mens konkurransens offisielle hjemmeside er denne: http://www.ironman.de/

NM triathlon 2007:
Må vel nesten satse på en NM medalje i år og satser på å bite fra meg på denne "sprinten" i år. Hvor godt jeg klarer å prestere avhenger litt av hvordan sommertreningen går. Forhåpentligvis blir det ikke en 4 ukers oppussingsprosjekt gjennom hele sommeren, men muligheter for god hvile etter Ironman Germany og endel bra kvalitetstrening frem mot NM.

Og ellers:

Vel. Det tar jeg som det kommer. Jeg kommer garantert til å stille opp på noen treningsduatlon/ triathlon på Bogstad. Jeg har også lyst til å få med meg noen flere løp i Norges Cupen i triathlon i år, og der er rimelig sannsynlig at Gøteborg triatlhon og Oslo triathlon er endel av årets sesong.
Sånn helt på starten av sesongen så er det ikke usannsylig at det blir en 1/2 maratobn i Fredrikstad.

Ironman Hawaii?
Først skal jeg kvalifisere meg, og så skal jeg se om det passer å bruke tid og penger på dette i år igjen. Lysten er tilstede, men det er endel andre faktorer som også spiller inn. Så endelig avgjørelse tar jeg når jeg forhåpentligvis har kjørt på en slik måte at jeg kvalifiserer meg.

Ingen kommentarer: