lørdag, august 26, 2006

Ogge triathlon



For første gang på ca 10 år var jeg i går med på triathlon konkurranse på hjemmebane. Eller nesten hjemmebane. Ogge ligger 4,5mil fra Kristiansand så helt hjemme var det jo ikke.

Og det ble en hyggelig opplevelse og en kamp mellom Jon Thorp og meg. Heldigvis ikke en hard kamp da jeg hadde full kontroll hele veien og ledet fra første svømmetak til målgang.

Svømmingen gikk greit og kjørte fort og gæli fra de andre og var opp av vannet 30sekund før Jon og endel større avstand til de andre. På sykkeletappen som er 43 km i en utrolig flott løype holdt jeg unna og til og med økta med noen ørsmå sekunder. Følte jeg hadde rimelig grei trøkk på beina og var fornøyd med syklingen.

På løpingen kunne jeg heldigvis kontrollere og slapp å presse noe særlig. Løpingen er den verste traseen jeg noen gang har løpt i ( og mye kan nok forklares med at jeg ikke liker å løpe i terreng) for store deler av løpypa var på stier som jeg ikke vil karakterisere som stier i det hele tatt, men sikkert sjarmende for de som liker terrengløping. Jeg gjør det ikke og koste meg ikke akkurat "gløgg i hjel" der jeg løp ute i svarteste skauen.

Nok om det: Det ble en kontrollert seier og jeg hadde full kontroll hele veien, og det er alltid en fin følelse.

Ingen kommentarer: