mandag, august 14, 2006

NM triathlon - Norgesmester i 4. plasser


Da kan jeg nok en gang konstatere at jeg er norgesmester i 4. plasser. Ingen over ingen ved siden av!
Som vanlig en sur plassering , og ikke helt det jeg hadde håpt på. I ettertid så ser jeg at den treningen som er gjort etter IM Sveits og frem til NM ikke har vært god nok. Treningsmessig har det gjennomsnittlige timeantallet ligget på ca 4timer i uka. Og det skal ikke være mulig å vinne ett NM med så lite trening. Det positive er at jeg er i så god form jeg kunne forvente, og var med på å prege løpet.
Svømmingen gikk greit og var oppe av vannet som nr 2 etter spesialsvømmer Magnus. Ragnar klarte jeg å kvitte meg med på 3. runden og følte jeg hadde en grei svømming, selv om det er kavete og rotete å komme seg opp på land og løpe ut i vannet igjen hele 3 ganger før vi får lov å sette oss på sykkelen. Hyggelig for publikum og muligheter for fotografen til å kunne ta noen bra bilder. Men alle deltakerne jeg snakket med hadde satt pris på 2 runder istedet for 3. Nok om det...

Vel ute på sykkelen syntes jeg det gikk greit og jeg trødde det jeg var god for. Valgte å kjøre offensivt og heller la det stå til. Tok kjapt igjen Magnus og satt da i ledelsen frem til 25km. Og bak meg lå Ragnar og koste seg og bare venta til det rette øyeblikket med å trå til. Så etter 25km kom han og suste rett fra meg. Derifra og inn var det ikke like gøy og moralen var synkende. Prøvde å gire meg opp på løpingen, men kjente at beina ikke var 100% på slutten av sykkeletappen.
Så vel ute på løpingen var det bare å finne den rytmen og farten jeg var god for å se hva det holdt til. Første runden holdt jeg avstanden frem til Ragnar og syntes det gikk rimelig greit. Vel ute på 2. runden var det litt tyngre og de forb... langrennsløperne
kom og løp i fra meg. Der i fra og inn var det bare å løpe kontrollert da 4.plassen var sikret med god margin.

Alt i alt: Skuffende plassering, men jeg må bare innse at slik som sommeren har vært så kunne jeg kanskje ikke forventet mer. Håpte likevel at det var mer saft i beina og at jeg kunne holdt bedre distansen.
Men det er alltid nye konkurranser og muligheter. Og nå ser det ut som at Ogge Triatlon om 2 uker og Oslo marathon blir høstens utskeielser. Heldigvis ser det ut som at det skal være muligheter for å kunne gjøre en solid jobb med treningen de neste ukene, så får vi satse på at det fører til en fin høstsesong.


Jeg må heller ikke glemme å takke arrangørene for ett fint NM arrangement. Alt går på skinner. Bra løype, godt merket løype og flere løypevakter ute i løypa. Takk til Rye!

Ingen kommentarer: