søndag, august 06, 2006

Bogstad Treningstriathlon

Først: Bogstad treningstriathlon er en kjempefin treningskonkurranse som arrangeres av medlemmer av Oslo fjord triathlon. Det er bare å møte opp og stille til start. På våren og høsten er det duatlhon, mens det på sommeren er skikkelig triathlon. Ikke så lang: ca 750m svømming -16,5km sykling og 5km løping, men likevel en tøff og bra kvalitetsøkt. Er man interessert i å delta er det bare å finne ut når konkurransene går: www.oslofjordtri.com og møte opp før start.
Et hyggelig og uformelt arrangement som er en mulighet for å prøve den facinerende sporten triathlon.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

På torsdag som var, sånn ca 3. august stilte jeg til start for 2. gang denne sesongen (gang nr. 3 hvis vi inkludererer duathlon). Min eneste målsetning var å få en gjennomkjøring før NM og sjekke hvordan kroppen var etter en heller laber treningsperiode.
For å ta det positive først: Jeg forbedret bestetiden min med ca 1min og vant med nesten 2,5 min. etter å ha klokket inn tiden: 54.17.
Svømmingen var ok for min del, men ikke fornøyd med at jeg ikke klarte å holde beina til Magnus på svømmingen. Var litt for passiv samtidig som jeg mangler litt trøkk på svømmingen akkurat nå, da jeg nesten ikke har vært i vannet siden Ironman Sveits. Vel ute på sykkel fikk jeg kjørt mitt eget løp hele veien og synes det funket ok, men igjen: Det siste lille manglet. Løpingen var vel den delen som gikk best og der jeg forbedret meg mest i forhold til forrige gang selv om jeg følte jeg ikke presset så veldig hardt. Dvs. på slutten prøvde jeg å dra på litt, men tok den ikke helt ut. Litt synd i ettertid at jeg manglet 2 sekunder på Ketils løyperekord.
Vi får heller gjøre ett hederlig forsøk neste gang.
Alt i alt en god gjennomkjøring som gir meg noen arbeidsoppgaver frem til NM:

+++++++++++++++++++

Mine arbeidsoppgaver:

*Jeg må få kjørt ett par tøffe svømmeøkter slik at svømmingen sitter litt bedre. Jeg har litt å gå på der.
* Jeg trenger litt mer fart på sykkel. Så frem til NM blir det fokus på fartsøkter.
* Løpingen: Den er vel egentlig der jeg vil ha den, men litt fintuning kan likevel være på sin plass. Og da vet jeg hva jeg vil gjøre....

Og forhåpentligvis holder dette til å kunne gjennomføre ett NM som jeg kan være fornøyd med sånn i etterkant.

Arild


Så alt i

Ingen kommentarer: