søndag, oktober 01, 2006

Oslo maraton - DNF

Did Not Finish!
Det er flaut det! Var liksom litt over det stadiet at jeg ikke fullfører det jeg begynner på, men i dag var det skade relaterte greier som tok meg.
Siden forrige søndag har jeg slitt med hamstringsproblemer som jeg innbiller meg er en strekk. Bak begge bein. Mandag og tirsdag så vraltet jeg en liten liten runde og det kjentes ikke godt ut, men heller ikke verre enn at det var mulig å løpe. Men for sikkerhetsskyld så ble det hvile dag på onsdag og torsdag før jeg testet beina korte turer fredag og lørdag. Kjentes mye bedre ut og det var en optimistisk mann som gikk til sengs lørdags kveld.
+++++++++++++++++++

Løpet startet greit, men jeg åpnet litt kjapt første 5km da jeg valgte å følge første store gruppa. De løp 3.35 -3.40 km tider og det var litt kjapt. Jeg justerte ned farten etter vending og fant en fin cruisefart på CA 3.45-3.50 på km, og det kjentes bra ut. Passerte 10km på ca 37.10 og var i rute. Holder farten greit utover Frogner kilen og har det komfortabelt og bra. Opp den lille bakken opp til opp mot Bygdø går det fortsatt strykende, men når jeg vender nesen nedover for en liten bakke ned igjen, så låser det seg bak lårene og det blir vondt å løpe. Klarer likevel å holde farten sånn noenlunde ut mot vending, men nå er det ikke bra. Etter 17 km skjønner jeg at det er tull å prøve å holde farten oppe da smertene blir verre og verre og jeg reduserer farten betraktelig og jogger inn til mål. Og det er ikke noe god følelse disse siste km. Stopper etter passering 1/2 på 1.22 uten at det spiller noen rolle. Løpet var over og jeg har ikke gjennomført.
++++++++++++++

Så nå er sesongen over. Noen dagers pause. Litt lengre pause fra løpingen for å bli bra, så er det vel å begynne så smått igjen i løpet av oktober. Og målet til neste år?
Vel. Holde magen inne og ha det gøy. Kanskje være med på Masters NM i svømming. Kanskje Ironman Frankfurt og kanskje ingen ting... Time will show.

1 kommentar:

JonThorp.com sa...

Det var da som bare F! Arild!
Var innom målområdet og tittet etter deg, men så deg ikke (ikke at jeg hadde sett deg midt i bihulebetennelses-helvetet mitt...)

Vi snakkes,
Kom deg i form nå-